Jag vill inte leka brevbärare!

Förstår inte vad brevbärarna här sysslar med. Det har ofta hänt att vi fått någon annans post. Man har fått leka brevbärare och gått och posta om det till grannhuset dit det från första börjar skulle ha farit. Nu för några dagar sen fick vi en bamsetidning som säkert tillhör något stackars barn. Vi kollade upp leveransadressen för att ännu en gång göra brevbärarens jobb, men på den adressen fanns inte dennes namn. Ja, just det ja, därför dumpar dom den i närmaste brevlåda istället som har samma efternamn, vilket råkar vara jag (igen)!. Varför? Hade det bara hänt någon gång hade jag inte brytt mej, men när det börjar bli till en vardag blir man smått irriterad. Jag vill inte leka brevbärare ju!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0